Kontakta oss

Tveka inte att höra av dig

Dygnet runt


Jour

LT-Konsult
021-81 17 45

Störningsjour/Trygghetsjour

Nokas
021-31 45 50

Nödsituation

Polis, ambulans, brandkår
112

Bredband & TV


Kabel-TV

Com Hem
90 222

Bredband

Fibra
0771-37 53 75

Com Hem
90 222

Telenor
020-22 22 22

Övrigt


Skadedjur

Anticimex
021-10 41 80

Parkeringsövervakning

Nokas (Bevakningstjänst)
021-31 45 60

Parkeringsövervakning
Föreningsgatan 9-11

Q-Park
0771-96 90 00

Vanliga frågor


Nedan listas de vanligaste frågorna vi brukar få, och svar på dessa. Har du några andra frågor, hör gärna av dig till oss på 021-448 48 40 eller besök oss på Stansargränd 6.

Ja, men det måste vara fackmannamässigt utfört annars blir man som hyresgäst skyldig att återställa vid flytt.

Ja, i de lägenheter där det är förberett för det. Inkoppling skall ske av behörig installatör.

Ja, alla lägenheter skall flyttstädas oavsett vad som skall göras med den efter att hyresgästen flyttat ut.

Varje år sker en förhandling mellan Hyresgästföreningen och Fastighetsägarna. Hyran i våra lägenheter höjs 1 april varje år med den procentsats som förhandlats fram.

Våra fastigheter är anslutna till Com Hem. I hyran ingår Com Hems basutbud, som kan variera något. Vill man ha fler kanaler tecknar man avtal med Com Hem.Våra fastigheter är analoga.

Våra fastigheter är anslutna till stadsnätet via Fibra. Ni som hyresgäster väljer bredbandsleverantör själva.

Vi vill alltid att kontrakt skrivs av hos oss på kontoret. Vid uppsägning av lägenhetskontrakt gäller 3 månader från nästkommande månadsskifte.

Felanmälan kan göras på allt som tillhör lägenheten men även allt i de gemensamma utrymmena och på gården.

Alla felanmälningar skall helst ske via nätet och formuläret på hemsidan. Vill man går det också bra att ringa. Vid akuta fel skall man alltid ringa. Felanmälan skall inte framföras direkt till våra fastighetsskötare. När vi mottagit felanmälan försöker vi att åtgärda felet så fort som möjligt. Naturligtvis prioriteras felanmälan lite olika beroende på hur akut den är och hur upptagna våra fastighetsskötare är. Vi frågar alltid om det är ok att gå in med huvudnyckel.

Tyvärr räcker inte parkeringsplatserna till alla som önskar en. De flesta kan erbjudas en och om inte får man ställa sig i kö. Det skiljer sig mellan områden och tillgång.

Hyran skall alltid vara betald den sista i månaden innan hyresperioden. Januarihyran skall alltså vara betald senast 31 december.

Hyran betalas via bankgiro eller autogiro.

Hyrsavierna delas ut kvartalsvis i er brevlåda i början av mars, juni, september, december. Vill man ha hyresavierna skickade till en annan adress är man tvungen att tala om det, så skickas de dit.

Vi har i dag inte möjlighet att erbjuda e-faktura eller faktura via mail.

Nej, det finns inga lägenheter som står tomma för att tillgodose något visst behov.

På vår hemsida finns det beskrivet var våra fastigheter ligger. Vi har enbart fastigheter i Västerås.

Via vår hemsida gör man en intresseanmälan. När vi får något ledigt som matchar ansökan hör vi av oss via telefon eller mail. Vi lägger aldrig ut lediga objekt på hemsidan.

Man skall vara medveten om att det är få objekt som blir lediga och många som söker.

Kontakta oss


Fyll bara i formuläret och tryck ”Skicka”, så svarar vi dig så fort vi kan.

Vi återkommer inom kort!

Hitta hit


Avorum Fastigheter

Stansargränd 6
721 30 Västerås

Telefonväxel: 021-448 48 80
E-post: info@avorum.se

Medarbetare

Vi som får allt att gå runt


Magnus Jonsson

Magnus Jonsson

Partner/Förvaltare

magnus@avorum.se

021-448 48 80

Emmy Vidlund

Emmy Vidlund

Partner/Ekonomi

emmy@avorum.se

021-448 48 80

Camilla Simonsson

Camilla Simonsson

Bostadsuthyrare

camilla@avorum.se

021-448 48 80

Mats

Mats

Fastighetsförvaltare

mats@avorum.se

021-448 48 80

Ethel

Ethel

Fastighetsskötare

ethel@avorum.se

021-448 48 80

Stefan

Stefan

Fastighetsskötare

stefan@avorum.se

021-448 48 80